МАРК-запис
000 -Маркер запису |
Маркер (контрольне поле довжиною 24 байти) |
02248nam0 2200205 4500 |
001 - Ідентифікатор запису |
Номер ідентифікації примітки |
23250 |
100 ## - Дані загальної обробки |
Дані загальної обробки |
20180706d2012 km|y0engy50 ba |
101 ## - Мова |
Мова тексту, звукової доріжки тощо |
англійська |
102 ## - Країна публікації/виробництва |
Країна публікації |
СПОЛУЧЕНІ ШТАТИ АМЕРИКИ |
200 ## - Назва |
Основна назва |
Influence of Animism on Islam |
Підзаголовок |
An Account of Popular Superstitions |
Перші відомості про відповідальність |
Samuel Marinus Zwemer |
210 ## - Місце та час видання |
Місце публікування, друку, розповсюдження |
New York |
Назва видавництва, ім’я видавця, розповсюджувача, тощо |
Forgotten Books |
Дата публікації, розповсюдження, тощо |
©2012 |
215 ## - Фізичний опис |
Специфічне визначення матеріалу та обсяг документа |
VIII, 246 с. |
225 ## - Серія |
Назва серії |
Classic Reprint |
330 ## - Короткий зміст |
Текст примітки |
From the standpoint both of religion and culture Animism has been described as "the tap-root which sinks deepest in racial human experience and continues its cellular and fibrous structure in the tree-trunk of modern conviction." All the great world religions show traces of animism in their sub-soil and none but Christianity (even that not completely) has uprooted the weed-growth of superstition. In this book it is our purpose to show how Islam sprang up in Pagan soil and retained many old Arabian beliefs in spite of its vigorous monotheism. Wherever Mohammedanism went it introduced old or adopted new superstitions. The result has been that as background of the whole ritual and even in the creed of popular Islam, Animism has conquered. The religion of the common people from Tangier to Teheran is mixed with hundreds of superstitions many of which have lost their original significance but still bind mind and heart with constant fear of demons, with witchcraft and sorcery and the call to creature-worship. Just as popular Hinduism differs in toto from the religion of the Vedas, popular Islam is altogether different from the religion as recorded in its sacred Book. Our purpose in the chapters which follow is to show how this miry clay of animism mingles with the iron of Semitic theism in the feet of the great image with head of gold that rest on Asia and Africa. The rapid spread of Islam in Africa and Malayia is, we believe, largely due to its animistic character. The primitive religions had points of contact with Islam that were mutually attractive. It stooped to conquer them but fell in stooping.<br/> |
676 ## - ДКД |
Індекс |
297 |
700 #1 - Особисте ім’я |
Код відношення |
Автор |
Внутрішній код Koha |
64 |
автор |
Zwemer |
Частина імені, яка відрізняється від початкового елемента вводу |
S. M. |
Дати |
1867-1952 |
Розкриття ініціалів власного імені |
Samuel Marinus |
801 #0 - Джерело походження запису |
Країна |
УКРАЇНА |
Установа |
UA-KiUET |
Дата |
20180706 |
942 ## - Додаткові дані (Коха) |
Код системи класифікації для розстановки фонду |
Десяткова класифікація Дьюі та відносний показник (ДКД) |
Тип одиниці (рівень запису) |
Книги |
Класифікаційна частина шифру збереження |
297 |
Шифр зберігання |
297 ZWE.I /1//2 |
Суфікс шифру зберігання |
/1//2 |
Статус приховування в ЕК |
Не приховувати в ЕК |
Авторський (кеттерівський) знак, дати чи термін, що додаються до класифікаційного індексу |
ZWE.I |