Українська євангельська теологічна семінарія
Локальне зображення обкладинки
Локальне зображення обкладинки

Християнські символи : Катехиза та біблія.(I - VI століття) / Дюлей Мартіна

Основний автор-особа: Автор, Дюлей, М., Мавртіна Мова: українська ; оригінал: французька.Країна: УКРАЇНА.Вихідні дані: Львів : Свічадо , ©2010Опис: 224 с.ISBN: 978-966-395-366-3.Індекс Дьюї (ДКД): 220.64Класифікація: 27-2,,00/04"Примітки про зміст: ЗМІСТ: І. ФОРМУВАННЯ ХРИСТИЯНСЬКОГО НАВЧАННЯ; 1. Від kerygma апостола до навчання дидаскала; 2. Розвиток християнського вчення у ІІ та ІІІ століттях; 3. Організація катехуменату (IV-V століття); ІІ. ЗОБРАЖЕННЯ І ФОРМАЦІЯ В ДАВНЬОМУ ХРИСТИЯНСТВІ; 1. Давньохристиянське мистецтво та катехиза; Дидактична функція зображень?; Символічні зображення як свідки катехизи; 2. Біблія у Літургії; Літургійні читання; Молитва; Гомілії; 3. Символічна екзегеза Біблії; Значення незрозумілих місць у Писаннях; Пророцтво та сповнення; "Типологія"; ІІІ. БОЖЕСТВЕННИЙ ПАСТИР; 1. Притча про загублену вівцю - образ воплочення, страстей та зшестя в ад; Спуск з гори: прихід Слова у світ; Зшестя пастиря у смерть та в ад; 2. Пастир, що несе овечку, - христологічний образ спасіння; Повернення пастиря: воскресіння та вознесіння Христа; Вівця повернена до стада: повернення до життя; Вівця на плечах: спасенне людство; 3. Інші пасторальні образи; Пастир з вівцею у саду; Пастир-музикант; IV. ЗНАК ЙОНИ; 1. Центральна постать; Йона в богослуженні та в катехизі; Йона - прообраз Христа; Знак Йони та спасіння людини; 2. Огляд теми; Страждання пророка; Корабель у бурі; Морське чудовисько; Ніневія; Сум Йони під гарбузом; 3. Йона в іконографії; Популярність історії Йони; Деталі; Відпочинок Йони; Йона під всохлим кущем; V. МОЙСЕЙ; 1. Дар води у пустелі; Скеля і Христос; Вода зі скелі: Святий Дух і таїнства; Петро та скеля; 2. Перехід через Червоне море; Пасхальне звільнення; Новий вихід під проводом Христа; Перехід через Червоне море та хрещення; VI. ЖЕРТВОПРИНОШЕННЯ АВРААМА; 1. Буття 22 та страсті Христа; Ісаак несе дерево; Ягня, заплутане у кущах, - Христос на хресті; Ягня, принесене у жертву; 2. Буття 22 і таїнство воскресіння; Ісаак, звільнений від своїх пут - воскресіння Христа та спасіння людини; Віра Авраама у воскресіння; Глобальне бачення спасенної події; 3. Короткий огляд іконографії; VII. ДАНИЇЛ, ТРИ ЄВРЕЇ ТА СУСАННА; 1. Даниїл у ямі з левами; Даниїл і пасхальне приготування; Даниїл у ямі з левами - символ воскресіння; Даниїл серед левів та райське життя; 2. Даниїл, бог Ваал і дракон; 3. Три євреї у печі; Відмова поклонитися статуї; Три євреї у печі та віра у вічне життя; Спастися з печі - вічне спасіння та воскресіння; Слово Боже у печі; Три євреї у печі та воскресіння тіл; Три євреї та хрещення; 4. Сусанна та старі; Суд; Хрещення; Переслідуваний праведник; VIII. НОЙ; 1. Ной у потопі - образ спасіння; Ной - прообраз Христа; Потоп: смерть, воскресіння, нове створення; Ковчег та хрест; 2. Потоп і хрещення; Вода та дерево; Потоп та хрещення Христа: голуб; Голуб та ворон; 3. Ковчег та Церква; Ной та його супутники; Грішники у Церкві; Спасіння у Церкві; 4. Історія Ноя в іконографії; IX. АДАМ І ЄВА; 1. Людина створена для безсмертя; 2. Спасіння Адама і Єви; 3. Дерево; 4. Змій на дереві; Х. ЛОТ ТА ЙОГО ДРУЖИНА; 1. Лот, що втікає із Содоми - образ спасіння; Лот - образ нинішнього спасіння у Церкві; Лот - образ есхатологічного спасіння; Спасіння на горі; 2. Буття 19 та первісна катехиза; Приклад Лота у контексті хрещення; Буття 19 та обряди хрещення; Лот і його жінка - приклади для катехуменів; ХІ. БИТВИ ДАВИДА; 1. Давид, лев та ведмідь; 2. Давид та велетень Голіят; Боротьба Христа проти сатани - християни проти гріха; Зброя Давида: палиця, праща і каміння; Давид вбиває Голіята каменем і його ж списом добиває його; Інші деталі оповідання; Бібліографічні орієнтири; Цитовані автори. Анотація: Біблія є книгою багатовікової мудрості, що цікавить не тільки віруючих. Врешті, багато історій з Біблії, котрі мали великий успіх у літературі та мистецтві, такі, наприклад, як про Ноя, Йону, Йова, - чи не є вони, своєю чергою, реінтерпретаціями універсальних найдавніших архаїчних міфів? Біблія зробила великий внесок у формування нашої культури, а також інші великі книги, що дійшли до нас із глибини століть, - усі вони мають що сказати про людину і про сенс життя. Та накласти на античні тексти наші рамки читання - це найліпший спосіб взагалі нічого не зрозуміти. Нас, західних, тепер неабияк цікавить питання історичності персонажів чи біблійних подій, які тривалий час зачаровували читачів, однак для людей давнини історичність була другорядною, ба навіть у більшості випадків не існувало багато підстав сумніватися в цьому. Історія релігій, а також історія літератури навчили нас, що міф - це вигадана історія, яка передає глибоку істину. Ніхто ж не вірить, що якийсь там пан Орфей справді спустився в ад через кратер Аверни, щоб шукати правдиво існуючу Евридику, але через це міф не втрачає своєї ваги. Чи існував історичний Даниїл, котрий уникнув пазурів левів, до яких його вкинули за небажання відмовитися від того, що він вважав істиною, чи ні - хіба це не є важливіше, аніж знати якогось там дона Джованні чи пера Гранде у крові й плоті; ця стилізована пригода увібрала весь досвід людей, які в ході історії чинили опір переслідуванням тоталітарної влади. Якщо ми припускаємо, що християнство - це просто міф, то чому ж не проявити до нього такого самого інтересу, що й великим міфам людства? Факт, що людина, навіть найбільш нещаслива, є настільки цінною в очах Бога, що Він тисячоліттями намагався приблизити її до себе та навчити, щоб приготувати її до близьких взаємин любові з Ним; факт, що Бог любить її настільки, що прийшов запропонувати їй свою любов, ставшись до неї подібним - жив, страждав та помер, як вона, - і таким чином перемінив її, й людина стала "тим братом, за якого Христос помер", як каже апостол Павло, - чи не є це чудовою історією, яка містить багато повчань для кожного з нас?… […] Історії та зображення - дуже прості принципи, на яких ґрунтувалося перше християнське навчання. Біблія є дуже несистематичною, але ще менше вона є абстрактною. Щоб легше проникнути у доктрину, необхідно звернутися до педагогіки перших століть. Це і є підхід, запропонований у цій книзі. Після історичного excursus щодо способу, яким передавалося християнське навчання, та визначення місця, яке у цьому навчанні посідали образ та символ, ми заглибимося у світ зображень та пояснень, відштовхуючись від найчастіше використовуваних образів у перших століттях і намагаючись надати слово, наскільки можливо, авторам давнини. Уривок із вступу до цієї книги.. Тип одиниці: Книги
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    Середня оцінка: 0.0 (0 голос.)
Фонди
Поточна бібліотека Зібрання Шифр зберігання Стан Очікується на дату Штрих-код
Бібліотека Української євангельскої теологічної семінарії Російсько-український фонд Наукова література 220.64 ДЮЛ /1//2 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 42173-013341
Бібліотека Української євангельскої теологічної семінарії Російсько-український фонд Наукова література 220.64 ДЮЛ /1//1 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно (Немає обмежень доступу) 42173-003894

ЗМІСТ:
І. ФОРМУВАННЯ ХРИСТИЯНСЬКОГО НАВЧАННЯ;
1. Від kerygma апостола до навчання дидаскала;
2. Розвиток християнського вчення у ІІ та ІІІ століттях;
3. Організація катехуменату (IV-V століття);
ІІ. ЗОБРАЖЕННЯ І ФОРМАЦІЯ В ДАВНЬОМУ ХРИСТИЯНСТВІ;
1. Давньохристиянське мистецтво та катехиза;
Дидактична функція зображень?;
Символічні зображення як свідки катехизи;
2. Біблія у Літургії;
Літургійні читання;
Молитва;
Гомілії;
3. Символічна екзегеза Біблії;
Значення незрозумілих місць у Писаннях;
Пророцтво та сповнення;
"Типологія";
ІІІ. БОЖЕСТВЕННИЙ ПАСТИР;
1. Притча про загублену вівцю - образ воплочення, страстей та зшестя в ад;
Спуск з гори: прихід Слова у світ;
Зшестя пастиря у смерть та в ад;
2. Пастир, що несе овечку, - христологічний образ спасіння;
Повернення пастиря: воскресіння та вознесіння Христа;
Вівця повернена до стада: повернення до життя;
Вівця на плечах: спасенне людство;
3. Інші пасторальні образи;
Пастир з вівцею у саду;
Пастир-музикант;
IV. ЗНАК ЙОНИ;
1. Центральна постать;
Йона в богослуженні та в катехизі;
Йона - прообраз Христа;
Знак Йони та спасіння людини;
2. Огляд теми;
Страждання пророка;
Корабель у бурі;
Морське чудовисько;
Ніневія;
Сум Йони під гарбузом;
3. Йона в іконографії;
Популярність історії Йони;
Деталі;
Відпочинок Йони;
Йона під всохлим кущем;
V. МОЙСЕЙ;
1. Дар води у пустелі;
Скеля і Христос;
Вода зі скелі: Святий Дух і таїнства;
Петро та скеля;
2. Перехід через Червоне море;
Пасхальне звільнення;
Новий вихід під проводом Христа;
Перехід через Червоне море та хрещення;
VI. ЖЕРТВОПРИНОШЕННЯ АВРААМА;
1. Буття 22 та страсті Христа;
Ісаак несе дерево;
Ягня, заплутане у кущах, - Христос на хресті;
Ягня, принесене у жертву;
2. Буття 22 і таїнство воскресіння;
Ісаак, звільнений від своїх пут - воскресіння Христа та спасіння людини;
Віра Авраама у воскресіння;
Глобальне бачення спасенної події;
3. Короткий огляд іконографії;
VII. ДАНИЇЛ, ТРИ ЄВРЕЇ ТА СУСАННА;
1. Даниїл у ямі з левами;
Даниїл і пасхальне приготування;
Даниїл у ямі з левами - символ воскресіння;
Даниїл серед левів та райське життя;
2. Даниїл, бог Ваал і дракон;
3. Три євреї у печі;
Відмова поклонитися статуї;
Три євреї у печі та віра у вічне життя;
Спастися з печі - вічне спасіння та воскресіння;
Слово Боже у печі;
Три євреї у печі та воскресіння тіл;
Три євреї та хрещення;
4. Сусанна та старі;
Суд;
Хрещення;
Переслідуваний праведник;
VIII. НОЙ;
1. Ной у потопі - образ спасіння;
Ной - прообраз Христа;
Потоп: смерть, воскресіння, нове створення;
Ковчег та хрест;
2. Потоп і хрещення;
Вода та дерево;
Потоп та хрещення Христа: голуб;
Голуб та ворон;
3. Ковчег та Церква;
Ной та його супутники;
Грішники у Церкві;
Спасіння у Церкві;
4. Історія Ноя в іконографії;
IX. АДАМ І ЄВА;
1. Людина створена для безсмертя;
2. Спасіння Адама і Єви;
3. Дерево;
4. Змій на дереві;
Х. ЛОТ ТА ЙОГО ДРУЖИНА;
1. Лот, що втікає із Содоми - образ спасіння;
Лот - образ нинішнього спасіння у Церкві;
Лот - образ есхатологічного спасіння;
Спасіння на горі;
2. Буття 19 та первісна катехиза;
Приклад Лота у контексті хрещення;
Буття 19 та обряди хрещення;
Лот і його жінка - приклади для катехуменів;
ХІ. БИТВИ ДАВИДА;
1. Давид, лев та ведмідь;
2. Давид та велетень Голіят;
Боротьба Христа проти сатани - християни проти гріха;
Зброя Давида: палиця, праща і каміння;
Давид вбиває Голіята каменем і його ж списом добиває його;
Інші деталі оповідання;
Бібліографічні орієнтири;
Цитовані автори.

Біблія є книгою багатовікової мудрості, що цікавить не тільки віруючих. Врешті, багато історій з Біблії, котрі мали великий успіх у літературі та мистецтві, такі, наприклад, як про Ноя, Йону, Йова, - чи не є вони, своєю чергою, реінтерпретаціями універсальних найдавніших архаїчних міфів? Біблія зробила великий внесок у формування нашої культури, а також інші великі книги, що дійшли до нас із глибини століть, - усі вони мають що сказати про людину і про сенс життя. Та накласти на античні тексти наші рамки читання - це найліпший спосіб взагалі нічого не зрозуміти. Нас, західних, тепер неабияк цікавить питання історичності персонажів чи біблійних подій, які тривалий час зачаровували читачів, однак для людей давнини історичність була другорядною, ба навіть у більшості випадків не існувало багато підстав сумніватися в цьому.
Історія релігій, а також історія літератури навчили нас, що міф - це вигадана історія, яка передає глибоку істину. Ніхто ж не вірить, що якийсь там пан Орфей справді спустився в ад через кратер Аверни, щоб шукати правдиво існуючу Евридику, але через це міф не втрачає своєї ваги. Чи існував історичний Даниїл, котрий уникнув пазурів левів, до яких його вкинули за небажання відмовитися від того, що він вважав істиною, чи ні - хіба це не є важливіше, аніж знати якогось там дона Джованні чи пера Гранде у крові й плоті; ця стилізована пригода увібрала весь досвід людей, які в ході історії чинили опір переслідуванням тоталітарної влади. Якщо ми припускаємо, що християнство - це просто міф, то чому ж не проявити до нього такого самого інтересу, що й великим міфам людства? Факт, що людина, навіть найбільш нещаслива, є настільки цінною в очах Бога, що Він тисячоліттями намагався приблизити її до себе та навчити, щоб приготувати її до близьких взаємин любові з Ним; факт, що Бог любить її настільки, що прийшов запропонувати їй свою любов, ставшись до неї подібним - жив, страждав та помер, як вона, - і таким чином перемінив її, й людина стала "тим братом, за якого Христос помер", як каже апостол Павло, - чи не є це чудовою історією, яка містить багато повчань для кожного з нас?…
[…] Історії та зображення - дуже прості принципи, на яких ґрунтувалося перше християнське навчання. Біблія є дуже несистематичною, але ще менше вона є абстрактною. Щоб легше проникнути у доктрину, необхідно звернутися до педагогіки перших століть. Це і є підхід, запропонований у цій книзі. Після історичного excursus щодо способу, яким передавалося християнське навчання, та визначення місця, яке у цьому навчанні посідали образ та символ, ми заглибимося у світ зображень та пояснень, відштовхуючись від найчастіше використовуваних образів у перших століттях і намагаючись надати слово, наскільки можливо, авторам давнини.
Уривок із вступу до цієї книги.

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.

Натисніть на зображення, щоб переглянути його в оглядачі зображень

Локальне зображення обкладинки

Працює на АБІС Коха