000 04089nam a22001811i 4500
001 13766
010 _a978-966-2302-08-0
090 _a13766
100 _a20160923 |||y0rusy50
101 _aukr
200 1 _aКомпендіум теології
_fАквінський, Т.
210 _aКиїв
_cІнститут релігійних наук св. Томи Аквінського
_d2011
330 _aСерія підручників та монографій Sapientia humana /sapientia divina започаткована Інститутом св. Томи Аквінського у Києві щоб зробити доступними для українських читачів, зокрема студентів, класичні та фундаментальні праці з філософії та теології, що до цього часу ще не були перекладені українською мовою, а без яких годі уявити ретельне вивчення цих наук.Одночасно ми б хотіли надати змогу тим сучасним українським авторам, які працюють в галузі філософи і теології та в споріднених з ними напрямках, поділитися з читачами своїм науковим доробком, і так-от стимулювати їхні творчі пошуки. Ми видаємо ці книжки, бо переконані, що Божа мудрість і людська мудрість, хоча й не тотожні, однак взаємно пов’язані й не повинні конкурувати одна з одною. Студіювання їх обох допомагає поглибити рефлексію над найважливішими людськими проблемами. У “Компендіумі” Тома хотів відповідати тій меті, яку, на його погляд, поставив собі сам Христос: зібрати все послання про спасіння [людини] в короткому резюме, “призначеному для заклопотаних [повсякденними справами] (propter occupatos) “. Відтак, Тома звертається не лише до фахівців, а хоче бути, наскільки це можливо, осягненим всіма. Для Томи тематика «короткого слова» зводиться до примату любові; тож Аквінат резюмує Христову заповідь: увесь закон Христа полягає в милосердній любові [charite]. Скорочення не означає, що до викладеного в «Компендіумі» можна доступитися без зусиль. Йдеться ж бо про стислий виклад, а не про дешеву вульгаризацію. Навпаки, деякі фрагменти відносно важкодоступні. Тома розуміє: щоб говорити про Бога, наші людські слова повинні піднестися на незвичну височінь, він вміє вживати їх у найточнішому сенсі, і це надає його дискурсу неймовірної щільності. Але для того, щоби отримати розуміння божественної реальності, треба виявити належну уважність Звісно ж, осягнути Бога неможливо, проте доторкнутися до Нього умом, хоч би й ледь-ледь, це вже означає отримати найвищу радість..
676 _a230
676 _a281.1
686 _2ddc
700 _aАквінський, Т.
942 _cBOOK
_h230
_vАКВ
_m/1//1
_j230 АКВ /1//1
_2ddc