Українська євангельська теологічна семінарія
Локальне зображення обкладинки
Локальне зображення обкладинки

Тлумачення Біблії в церкві : Папська Біблійна комісія

Мова: українська.Вихідні дані: s. l. : УГКЦ, 2010ISBN: 978-966-395-388-5.Індекс Дьюї (ДКД): 220.63 ; 220.6Класифікація: Примітки про зміст: Зміст ПРОМОВА ЙОГО СВЯТОСТІ ПАПИ ІВАНА ПАВЛА ІІ Вступ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 І. Від «Providentissimus Deus» до «Divino afflante Spiritu». . . . . . . . . . . . . . 7 ІІ. Гармонія між католицькою екзегезою і таїнством Воплочення. . . . . . . . . . . . . . . 10 ІІІ. Новий документ Біблійної комісії. . . . . . . 17 Висновок. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21 ДОКУМЕНТ БІБЛІЙНОЇ КОМІСІЇ Передмова кардинала Йозефа Рацінґера. . 29 А. Актуальна проблематика. . . . . . . . . . . . . . . 29 Б. Мета документа. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33 І. Методи та підходи в тлумаченні Біблії. . 35 А. Історично-критичний метод. . . . . . . . . . . . 35 1. Історія методу. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35 2. Принципи. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38 3. Опис. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39 4. Оцінка. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 Б. Новітні методи літературного аналізу. . . . 43 1. Риторичний аналіз. . . . . . . . . . . . . . . . . 43 2. Наративний аналіз. . . . . . . . . . . . . . . . . 46 3. Семіотичний аналіз. . . . . . . . . . . . . . . . 49 В. Підходи, які ґрунтуються на Переданню. . 53 1. Канонічний підхід. . . . . . . . . . . . . . . . . . 53 2. Підхід, який звертається до юдейських традицій інтерпретації. . . . . . . . . . . . . . 56 3. Підхід через історію впливу тексту . . . 59 Г. Підходи до тлумачення через гуманітарні науки. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60 1. Соціологічний підхід. . . . . . . . . . . . . . . 61 2. Культурно-антропологічний підхід. . . . 63 3. Психологічні та психоаналітичні підходи. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65 Ґ. Контекстуальні підходи. . . . . . . . . . . . . . . . . 67 1. Лібераціоністичний підхід. . . . . . . . . . . 68 2. Феміністичний підхід. . . . . . . . . . . . . . . 71 Е. Фундаменталістське читання. . . . . . . . . . . 74 ІІ. Питання герменевтики. . . . . . . . . . . . . . . 79 A. Філософські герменевтики. . . . . . . . . . . . . 79 1. Сучасні перспективи. . . . . . . . . . . . . . . .79 2. Користь для екзегези. . . . . . . . . . . . . . . 82 Б. Значення натхненного Писання. . . . . . . . . 84 1. Буквальний смисл. . . . . . . . . . . . . . . . . . 85 2. Духовний смисл. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 3. Повний смисл. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91 III. Характерні особливості католицького тлумачення. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93 A. Інтерпретація в біблійній традиції. . . . . . . 94 1. Перечитування (Relectures). . . . . . . . . . 95 2. Зв’язки між Старим Завітом і Новим Завітом. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96 3. Деякі висновки. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99 Б. Інтерпретація у Переданні Церкви. . . . . . 101 1. Формування канону. . . . . . . . . . . . . . . 102 2. Патристична екзегеза. . . . . . . . . . . . . . 104 3. Роль різних членів Церкви в тлумаченні. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107 В. Завдання екзегета. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111 1. Основні орієнтири. . . . . . . . . . . . . . . . 112 2. Наукове дослідження. . . . . . . . . . . . . . 113 3. Викладання. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114 4. Публікації. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116 Г. Співвідношення з іншими богословськими дисциплінами. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117 1. Богослов’я та попереднє розуміння біблійних текстів. . . . . . . . . . . . . . . . . 118 2. Екзегеза і догматичне богослов’я. . . . 119 3. Екзегеза і моральне богослов’я. . . . . . 120 4. Різні точки зору та необхідна взаємодія. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121 IV. Тлумачення Біблії в житті церкви. . . . 124 А. Актуалізація. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124 1. Принципи. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124 2. Методи. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126 3. Межі. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127 Б. Інкультурація. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129 В. Застосування Біблії. . . . . . . . . . . . . . . . . . 131 1. У богослужіннях. . . . . . . . . . . . . . . . . . 131 2. Lectio divina. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133 3. У душпастирському служінні. . . . . . . 135 4. В екуменізмі. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138 Висновок. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141 Анотація: Цю промову було виголошено в п’ятницю, 23 квітня 1993 року під час аудієнції з нагоди століття енцикліки «Providentissimus Deus» папи Лева XIII та п’ятдесятиліття енцикліки «Divino afflante Spiritu» папи Пія XII. Oбидві ці енцикліки присвячені біблійним питанням. Аудієнція відбулася в Клементинському залі (Sala Clementina) Ватиканського палацу, у присутності членів колегії кардиналів, дипломатичного корпусу, уповноваженого при Святому Престолі, Папської біблійної комісії та професорського складу Папського біблійного інституту. Під час аудієнції кардинал Йозеф Рацінґер вручив Святішому Отцеві документ Біблійної комісії про тлумачення Біблії в Церкві.. Тип одиниці: Книги
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    Середня оцінка: 0.0 (0 голос.)
Фонди
Поточна бібліотека Зібрання Шифр зберігання Стан Очікується на дату Штрих-код
Бібліотека Української євангельскої теологічної семінарії Російсько-український фонд Наукова література 220.63 ТЛУ /1//1 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно 42173-007036

Зміст
ПРОМОВА ЙОГО СВЯТОСТІ
ПАПИ ІВАНА ПАВЛА ІІ
Вступ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
І. Від «Providentissimus Deus»
до «Divino afflante Spiritu». . . . . . . . . . . . . . 7
ІІ. Гармонія між католицькою екзегезою
і таїнством Воплочення. . . . . . . . . . . . . . . 10
ІІІ. Новий документ Біблійної комісії. . . . . . . 17
Висновок. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
ДОКУМЕНТ БІБЛІЙНОЇ КОМІСІЇ
Передмова кардинала Йозефа Рацінґера. . 29
А. Актуальна проблематика. . . . . . . . . . . . . . . 29
Б. Мета документа. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
І. Методи та підходи в тлумаченні Біблії. . 35
А. Історично-критичний метод. . . . . . . . . . . . 35
1. Історія методу. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
2. Принципи. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
3. Опис. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
4. Оцінка. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Б. Новітні методи літературного аналізу. . . . 43
1. Риторичний аналіз. . . . . . . . . . . . . . . . . 43
2. Наративний аналіз. . . . . . . . . . . . . . . . . 46
3. Семіотичний аналіз. . . . . . . . . . . . . . . . 49
В. Підходи, які ґрунтуються на Переданню. . 53
1. Канонічний підхід. . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
2. Підхід, який звертається до юдейських
традицій інтерпретації. . . . . . . . . . . . . . 56
3. Підхід через історію впливу тексту . . . 59
Г. Підходи до тлумачення через гуманітарні
науки. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
1. Соціологічний підхід. . . . . . . . . . . . . . . 61
2. Культурно-антропологічний підхід. . . . 63
3. Психологічні та психоаналітичні
підходи. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65
Ґ. Контекстуальні підходи. . . . . . . . . . . . . . . . . 67
1. Лібераціоністичний підхід. . . . . . . . . . . 68
2. Феміністичний підхід. . . . . . . . . . . . . . . 71
Е. Фундаменталістське читання. . . . . . . . . . . 74
ІІ. Питання герменевтики. . . . . . . . . . . . . . . 79
A. Філософські герменевтики. . . . . . . . . . . . . 79
1. Сучасні перспективи. . . . . . . . . . . . . . . .79
2. Користь для екзегези. . . . . . . . . . . . . . . 82
Б. Значення натхненного Писання. . . . . . . . . 84
1. Буквальний смисл. . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
2. Духовний смисл. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
3. Повний смисл. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
III. Характерні особливості католицького
тлумачення. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93
A. Інтерпретація в біблійній традиції. . . . . . . 94
1. Перечитування (Relectures). . . . . . . . . . 95
2. Зв’язки між Старим Завітом
і Новим Завітом. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
3. Деякі висновки. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
Б. Інтерпретація у Переданні Церкви. . . . . . 101
1. Формування канону. . . . . . . . . . . . . . . 102
2. Патристична екзегеза. . . . . . . . . . . . . . 104
3. Роль різних членів Церкви
в тлумаченні. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107
В. Завдання екзегета. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
1. Основні орієнтири. . . . . . . . . . . . . . . . 112
2. Наукове дослідження. . . . . . . . . . . . . . 113
3. Викладання. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
4. Публікації. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
Г. Співвідношення з іншими богословськими
дисциплінами. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117
1. Богослов’я та попереднє розуміння
біблійних текстів. . . . . . . . . . . . . . . . . 118
2. Екзегеза і догматичне богослов’я. . . . 119
3. Екзегеза і моральне богослов’я. . . . . . 120
4. Різні точки зору та необхідна
взаємодія. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
IV. Тлумачення Біблії в житті церкви. . . . 124
А. Актуалізація. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
1. Принципи. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
2. Методи. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
3. Межі. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
Б. Інкультурація. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129
В. Застосування Біблії. . . . . . . . . . . . . . . . . . 131
1. У богослужіннях. . . . . . . . . . . . . . . . . . 131
2. Lectio divina. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
3. У душпастирському служінні. . . . . . . 135
4. В екуменізмі. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
Висновок. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141

Цю промову було виголошено в п’ятницю,
23 квітня 1993 року під час аудієнції з нагоди
століття енцикліки «Providentissimus Deus»
папи Лева XIII та п’ятдесятиліття енцикліки
«Divino afflante Spiritu» папи Пія XII. Oбидві ці
енцикліки присвячені біблійним питанням.
Аудієнція відбулася в Клементинському
залі (Sala Clementina) Ватиканського палацу, у
присутності членів колегії кардиналів, дипломатичного корпусу, уповноваженого при Святому Престолі, Папської біблійної комісії та
професорського складу Папського біблійного
інституту.
Під час аудієнції кардинал Йозеф Рацінґер
вручив Святішому Отцеві документ Біблійної
комісії про тлумачення Біблії в Церкві.

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.

Натисніть на зображення, щоб переглянути його в оглядачі зображень

Локальне зображення обкладинки

Працює на АБІС Коха